Fejbőrekcéma és hajápolás álá róka

by - szeptember 23, 2018

 
Soha nem volt titok, hogy sajnos gyerekkorom óta kínkeserves harcokat vívok a bőrömmel az ekcéma miatt. Eleinte csak a csuklómon és a térdhajlatomban jött elő, majd kamaszkorban a kézfejem bármely területét képes volt meggyötörni, miközben az arcomon is megjelentek piros, viszkető foltok. Aztán a fejbőrömet is elkezdtem szinte véresre vakarni. Ekkor még nem tudtuk, hogy mi ez, és a bőrgyógyász is csak találgatott, aztán abban maradtunk, hogy ekcémaként kezeljük. Kaptam minden területre különböző kenőcsöket, és valamiféle büdös sampont is próbáltunk. A kenőcs jó volt, de nyilván nincs több ezer forintja az embernek pár havonta arra, hogy ha nagyon előjön a dolog, kenegesse, aztán megmossa a haját - mert elég szánalmasan nézne ki, hogy látszólag zsíros hajjal járkálok mindenhova. (Ez egyébként számomra nem létező fogalom, amióta az eszemet tudom, nem volt zsíros a hajam. Az ekcéma és az eleve száraz bőr miatt képtelen rá a fejbőröm, ezáltal a hajamon is csak 2 hét után érződik minimálisan. Szívesen cserélek bárkivel, mert inkább mosom gyakrabban, minthogy minden nap szétvakarjam a fejbőrömet...)
Miután a kenőcs használt, egy idő után eltűnt a probléma. Úgy kell ezt elképzelni egyébként, hogy néha megjelennek seb-szerűségek a fejbőrömön, ami viszket, levakarom, aztán újra megjelenik. Néha meg egyszerűen csak olyan csont száraz, hogy azért viszket. Ó, igen! Ha látsz valakit, akinek a haja, ruhája tele van 'korpával', ne nézd le, kérlek! Lehet, hogy egyszerűen csak szimplán szárazabb a bőre, vagy ekcémás. Egyébként soha nem értettem, miért nevezzük korpának, és lassan negyed évszázaddal a hátam mögött már a korpásodás elleni samponokat sem tudom megérteni. Miért? A korpa lényegében száraz, elhalt bőr, csak sokkal kisebb darabokban hámlik le, a korpásodás elleni samponok nagy része pedig szárít - a samponok nagy része amúgy, de a korpásodás elleniek valahogy jobban, ahogy észrevettem...
Próbálkoztam kismillió samponnal, miután úgy láttam jónak, hogy magam találjak megoldást rá, és ne kelljen hónapokig kenegetnem, míg jobb lesz. Head&Shoulders? Csak rosszabb lett. Schauma? Ebből meg rendszeresen csak a férfit láttam, ami katasztrófa az én hajamnak. A fejbőröm kb. 2 napig nem viszket utána, aztán ki kell bírnom minimum 4-5 napot a következő hajmosásig. Speciális ekcémára való samponok? Köszi, de nem fizetek 1-2ezer ft-ot 2 hajmosásig tartó samponért, amit ráadásul heti 3-4 alkalommal kellene használni. Egyrészt időm sincs ennyiszer hajat mosni, másrészt olyan samponra van szükségem, ami nem fogy el pár alkalom után...
Amikor először megjelent a probléma, elég hamar megtaláltam A SAMPONT. Ez volt a Dove korpásodás elleni samponja. Először furcsa volt a szaga, de mivel használt, megszoktam. Aztán meg is szerettem. Elmulasztotta az ekcémát, nem viszketett, és maga volt a csoda, hogy vége a szenvedésnek. Balzsamból mindig mást használtam, ami éppen a kezem ügyébe akadt, abból mindegy volt, csak ápoljon - a sok hajfestés miatt fontosnak tartottam, hiába bírta jól a hajam.
Majd sokadszorra újra akartam venni - nem volt sem a Rossmann-ban, sem a DM-ben. Sehol. Vagy 1 évig kutattuk anyukámmal, de nem találtuk. Rendben, akkor így jártam. Egy darabig elvoltam nélküle, de pár éve megint felütötte a fejét a viszketés, a túlzott 'korpásodás' és társai. Próbáltam a Schauma-t megint, vettem speckó nagyon semleges sampont, hátha, de nem jött be. Aztán gondoltam megpróbálom a WU2 száraz hajra valóját, az nagyjából még illatra is megegyezett a Dove-val, és egész jó is volt, de kezdett hozzászokni a bőröm, meleg vízzel meg képtelenség volt leöblíteni a hajamat, mert szabályosan marta egy idő után a bőrömet, én meg általában minimum langyos - közepesen meleg vízzel mosom, hiába nem a legjobb.
Tehát kellett egy alternatív megoldás, amivel általában mosom majd a hajam, mellette pedig néha behozom a WU2-t. Valami, ami nem csak 2-3 napig hat, hanem látványosan rendbe hozza a buksimat.

Itt jön képbe a Lush, ugyanis teljesen véletlenül görgettem facebook-on, mikor szembe jött egy posztjuk a samponkorongokról, utána olvasgattam, és láttam, hogy az egyik jó ekcémára. Na, hát nekem ez kell. Elmentem, megvettem, furcsa volt. Használat előtt olyan, mintha pici csontkukacokból állna az egész, meg benne random mindenféle száraz növénydarab. Ez a Soak and Float, és így 3 hajmosás után már azt tudom mondani, hogy látványosan jobb állapotok uralkodnak a buksimon, mint korábban. 1 hét után már azért érzem, hogy kell, de ebben az is benne van, hogy munkában sajnos sokszor koszos kézzel nyúlok a hajamhoz, szóval... Majdnem 3000 forintba kerül, és csupán 55 g-os, azonban baromi sokáig elég, ahogy olvastam és tapasztalom. Az én hajamra sok kell, meg hát a bőrömre is inkább többet szeretek használni, biztosan jusson mindenhova, de mintha alig használtam volna. Plusz a kézfejemen is csillapítja az ekcémát - igaz, a kezemet szárítja picit, de ezt könnyebb orvosolni, mint az otromba ekcémát.


Perpillanat így néz ki, összeolvadtak a kis kukac-szerű dolgok, picit összement, de még mindig nem látványosan kisebb, és szerintem még mindig nagyon szép. Már nem kenem semmivel a fejbőrömet, csak ezzel mosom meg a hajam, a bőrömet jól átdörzsölnöm a habjával, aztán az éppen aktuális kedvenc balzsamomat használom.

Balzsamok közül egyébként általában Syoss-t választok, de most épp Langhaarmädchen balzsamot használok (éppen ma próbáltam ki), abból is az Intense Repair-t kókuszolajjal és buriti olajjal. Az illata fantasztikus, és nagyon puha tőle a hajam. Úgyhogy eddig barátok vagyunk. Aztán majd kiderül.

A hajápolás részét annyival egészíteném ki, hogy néha a Kallos tejhabos hajpakolását használom, de ezt kizárólag balzsam helyett. Volt, hogy hajolajakat is használtam, de undorítóan nézett ki utánuk a hajam, valamint nem is volt semmi hasznuk, mert a fejbőröm ugyanolyan száraz maradt, a hajam meg szimplán lapos lett, és olyan volt, mintha zsírosodna. Úgyhogy nem erőltetek semmi ilyesmit. Bőven elég a sampon és a balzsam. Vasalni egyáltalán nem vasalom pár éve, maximum nagyon ritkán, évente 1x, meg ha éppen olyan esemény van, hajgöndörítővel alkotunk valamiféle hullámokat bele. Ha pedig tudom, hogy nem száradna meg magától időben, mondjuk aznap megyek valahova, amikor megmostam, megszárítom olyan 80-90%-osan. Hidegebb időben jobban, nyáron kevésbé. Azonban jobban szeretem, ha magától szárad meg...

(Olyan lezáratlannak érzem ezt a bejegyzést, és tennék fel kérdést, mint a többi bjúti blogger, de tudom, hogy nem válaszoltok rájuk, úgyhogy most ezt csak így itt hagyom. :'D)

You May Also Like

0 megjegyzés